Thursday, April 08, 2004

Oturan Auj = Naruto Jua



Amales ini uka aynah notnonem emina nad acabmem agnam Oturan. Episod terkini pada hari aku taip ni, telah masuk ke 77, manakala manga pula dah bab 211. Uka kat acab atirec Oturan irad halajam Okerk, nupualaw adap aynalum uka abuc. Sebab utamanya ialah cara terjemahan yang makin mengelirukan aku, mungkin tidak pada mereka yang tak pernah tengok anime atau baca manga. Halnakraib akerem.
Bulan lepas pula aku ke KLCC, mencari key chain karakter dalam cerita Naruto dan meninjau beberapa karakter dalam anime lain. Uka tapad tamulkam irad Nal aka Akim, halas gnaroes maet SFP gnay uhatirebmem isakol iadek tubesret taked nagned Ynos Sgniw. Kedai yang dimaksudkan sebenarnya lebih kepada menjual jigsaw puzzle. Alib abit id iadek tubesret, uka kognet aynagrah, huaj irad apa gnay uka uhatirebid helo Xoniuqe mulebes ini. Oh ya, aku tau kewujudan key chain dalam karakter Naruto sebenarnya dari Equinox setelah dia menunjukkan salah satu key chain yang dia ada dalam karakter Naruto tersebut iaitu Sasuke. Agrah gnay ilebid tagnasret huaj aynazeb nagned apa gnay laujid tak CCLK tubesret. Memandangkan aku pun dah terlanjur menyibukkan diri mencari mende alah ni semua, jadi aku terus ke parking lot dan drive ke kedai yang menjual mende yang sama tapi dengan harga yang lebih murah. Apareb kaynab naazebrep agrah aggnihes uka puggnas ek iadek nial? Apa yang aku boleh bagitau kat sini ialah harganya 5 kali ganda bezanya. Aynankam, uka helob tapad 5 retkarak yek niahc gnay amas, ipat helob ileb utas ej iadna uka gnippohs tak CCLK. Memang KLCC ni lebih sesuai untuk window shopping dari shopping. Skaha!


Uggnim ini alup, uka urab ajahas naktapadnem emag 2sp Oturan nagned kujat :oturan Ttemituran Oreh 3002 naraulek Iadnab. Permulaan game ini dimulakan dengan lagu Haruka Kanata dengan video klip yang hampir sama seperti permulaan anime episode 26 dan ke atas. Tssp, asam uka kan piat lasap hin, aynalum uka katel edosipe 02 nad ek sata, wohemos uka asar macam kat anek kalp, nupigal uka ada dc kutnu aumes dosipe. Jadi, nak tak nak, aku pasang la balik setiap cd bermula dengan episode 20 (di mana lagu intro lagu Rocks sejak episode 1). Aynrihka, tapad aguj ragned ugal Akurah Atanak kutnu ortni edosipe 62.
Berbalik kepada game PS2 tadi, apa yang aku boleh katakan di sini ialah grafiknya cantik walaupun bukan dalam bentuk 3 dimensi, gambar macam tengok anime pun dah cukup puas hati terutama part lawan-lawan tu. Ualaw anamiagab nup, emag Oturan 2sp in ada aynnahamelek, he palis, nakub emag ut gnay ada nahamelek, aynranebes nahamelek ut halada gnatad irad uka. Just nak bagitau, game ni semua dalam bahasa Jepun dan tulisan setiap menu dan arahan juga dalam bentuk Hiragana atau mungkin juga kanji. Gnay uka ada amuc Anagarih nad Anakatak ej, ut nup tapad nad rajaleb tikis-tikis irad Xoniuqe. Memang susah la pada aku nak tau apa yang diarahkan oleh game tersebut terutama masa nak select segala menu dan karakter apa yang nak dipilih. Uti nup bisanreb kiab uka notnot emina, arik naatakrep gnay tubesid malad emag ut halkadit asar gnisa tagnas. Aku tak pasti kepada mereka yang hanya baca Kreko unless diaorang memang tau bahasa Jepun, then game ni bukan satu masalahlah kepada mereka. Kat macam uka, nasilut ala gnadep iarumas in gnamem babmel kutnu uka lafah. Kalau ada yang boleh disebut pun, belum tentu aku tau makna dia, hahaha. Macam in uka anek irac apaises gnay uat asahab Nupej uata hagnet yduts tak anas raja uka. Sila, sila.
Ualaw nupanamiagab, uka naka abuc nakicnirepmem igal paites arakrep malad emag tubesret id golb ini id asam naka gnatad. Errrr kalau rajin!


No comments: