Friday, April 30, 2004

Llatsni n Llatsninu, On Erom Gulp n Yalp? = Install n Uninstall, No More Plug n Play?



Malam mulebes ut, uka had llatsni alages revird gnay tutap. Guna arial biasa, gambar tak berapa clear, malah ada tu hanya hitam putih je. Nad malam ut aguj uka ileb retsoob. Bila sampai umah, ngadap pc lagi. Neht, aadat! vt cp uka had anrawreb. Siaran radio sangat clear. Tagnas saup itah Ipat kutnu vt, aynah 3 narais ej tapad, 1,2 nad 9. Mana pergi 3,7 dan 8? Mulebes gnasap retsoob, gnanes ej tapad 3 nad 7. Maybe aku silap arahkan arial tu kut? Hatn al. Hari dah lewat malam. Kose anek ejek.
So semalam aku duk tanya orang, ch 8 berapa frekuensi dia. Iamar gnay kat erus, ipat ta tsael gnihtemos aguj alib ada *ydobemos gnay uatigab aynai 556 tod 52. Thank you!
On the way balik ke umah, jalan jem gilos. Mulebes kusam lot Gs Iseb had tukgnas. Tu lorong smart tag, kalau lorong dumb tag lagi la worst. Amal aguj kima asam kutnu sapel irad Ortsa. Dah lepas yang tu, kena queue lagi kat trafik light (* keadaan normal jem area sini). Kud malad aterek radakes gnadnap ruoferrac Irs Gnilatep. Hujan sangat lebat. Karegret itah, ualak niam gnilob asam in ko kag mulebes kilab hamu. Tapi tu hanya imiginasi ajelah sebab aku masih dalam jem.
Alib iapmas hamu, malam ut, nagned asar kat rabas igrep llatsni revird urab. Oh tidak! Habis semua tak menjadi. Narais gnay had id tes mulebes ut aumes had gnalih. Aku uninstall balik semua tu, kemudian install balik. Tapad kal rorre "Liaf ot llatsni". Wachaaa, rasa nak berkarate. Had hibel 01 ilak kud llatsni nad llatsninu. Penat tengok monitor di reboot berkali-kali. Saup acab launam gnay ada, ipat hepmah. Check kat device manager, pun tetap gagal. Anmac kan rakut aid aynup QRI? Call member almost kat sejam mencari apa masalah yang aku termiss. Had kaynab ednem taub, aynrihka iumet nalaj utnub. Aku suspek masa aku uninstall, ada certain driver yang dia tak buang, sebab tu bila aku nak install balik guna autorun, mesej mesra pengguna keluar dengan kata-kata "Fail to install". Hhhgra. Aku kena cari driver terkini, err kalau ada, kat mana? Tenretni rel.

No comments: