Monday, November 16, 2009


N : Krono J-16




Kalau dah nama restoran makanan segera, makanan, rasa dan harga adalah standard di mana-mana cawangan kecuali tempat-tempat tertentu. Aku bukan nak komplen pasal harga atau rasa tapi adalah peristiwa yang menjadi kenangan setiap kali jejak ke restoran ni di mana-mana cawangan pun. Walaupun aku jarang ke tempat-tempat macam tu, tapi bila terpandang, memang akan teringat la .. apatah lagi bila sesekali lagu yang berkumandang di radio membuatkan minda aku menerjah suasana di lokasi. Gaya nyanyian pelanggan yang nyanyi sekali mengikut lagu tersebut yang dipasang di restoran itu seolah macam baru je berlaku.

Tarikh dia aku masih ingat tapi takyah la letak kat sini. Aku boleh ingat sebab pagi sebelum tu aku ada tournament bowling. Oopss, aku tau, bila kawan-kawan ajak aku main bowling, aku cakap dah pencen hehe sebab aku lebih kepada futsal tapi tournament tu memang sekali tu je la aku join sebab boss besar yang paksa masuk dan aku terpaksarela. Kalau ikutkan, kali terakhir aku lontar bola boling sebelum join tournament tu rasanya dah melebihi 3 tahun. Memang aku tak ambil tau langsung, tak join mana-mana game hatta untuk bersuka-suka dengan kawan-kawan dalam jangkamasa itu. Aku ada sebab tersendiri yang sukar aku catitkan di sini, biarlah memori dalam minda aku berlalu begitu saja. Tiba-tiba terpaksarela melibatkan diri semula, abis alasan dah aku bagi.. alasan paling best.. kalau aku main kang, korang semua kalah, tak pasal piala pusingan dapat kat aku .. ha ha ham hampeh je alasan.. malam tu, jejak stor, cari balik apa yang ada, bola, kasut .. lorr sedeynya, sebab dah lama tak guna, tapak kasut dah berderai rupanya. Ehh, aku bukan nak catitkan pasal bowling ni kat sini.. patutnya selingan je .. so aku lompat balik pasal restoran segera tu.

Petang tu, aku bertolak ke sana.. sakit-sakit tangan, kaki masih terasa lagi sebab dah lama tak main bowling tu. Ikutkan, balik dari game, aku nak tidor je hehe .. tapi ngenangkan exam dah semakin hampir dan nak bercerita serba sikit kat kawan kamceng aku sorang ni yang bercuti sebelum tu, kenalah kuatkan semangat gak. Nak study sorang-sorang memang la aku tak berapa nak reti sangat, ntah betul ntah tidak.. hentam saja. Aku cakap "bercerita" sebab aku rasa tu ayat lebih afdal dari kata nak "mengajar".. sebab aku pun belajar gak.



Weh, sebenarnya aku teragak-agak juga nak masuk restoran makanan segera yang diboikot oleh orang ramai.. well sekarang apa jadi? takde boikot dah ke? aku tengok ramai je masuk huhuhu. Dah penat bercerita, beratur la nak beli makanan.. ni la part paling best.. beratur punya panjang.. plan siap-siap nak order apa.. sampai kat kaunter .. owh, yang tu dah abis, yang tu pun dah abis.. eh yang tu ada lagi.. tapi dia punya ni dah abis, boleh ganti yang lain? owh yang ni pun dah abis encik.. aku pun tanyalah apsal semua dah abis?.. sebenarnya encik, gas yang dah abis, so tak leh nak masak lagi.. gas dah abis? aku blurr jap terima jawapan adik yang jaga kat kaunter tu.. dalam hati takkan la restoran besar macam ni tak alert pasal gas nak abis? Akhirnya dapat la makanan yang dalam set tapi taklah setnya sebab dah abis dan diganti dengan mende lain. Apa yang aku terfikir masa tu, dasyat gak la kempen boikot nih.. aku rasa stok yang dah abis. Adakah terlampau ramai yang beli atau stok dikurangkan? Atau gak restoran tu boikot kiteorang dan takmo jual apa yang kiteorang nak beli.. owhh tidak..

Ye la ye la.. kisah bowling tu jangan ceritanya tergantung macam tu je? Tapi takde apa pun yang aku nak cerita kat sini, cuma nak bagitau, tahun mendatang aku takkan join dah tournament tu, cukuplah yang tu. Pasal piala pusingan tu? Adakah juara yang lalu dapat bertahan? Apa patut aku catit kat sini..ermm .. piala tu aku bawak balik .. kan dah rugi orang yang ajak aku join game tu hehehe..


ps: gambar yang tersiar takde kaitan dengan jalan cerita .. jika macam ada, itu hanya kebetulan je hahaha..

No comments: