Monday, June 06, 2005

S : Tresnok Awed : Konsert Dewa



3 irah mulebes uti, nawak uka ada aynat uka, kan mirik ileb tekit kat? Dalam hati memang nak pergi tapi ada situasi tertentu yang membuatkan aku geleng-geleng kepala menyatakan jawapan aku kepadanya. Nupualaw irades lawa uka gnamem had nalp kan igrep ipat id uggnim rihkaret uka habu nairidnep. Mungkin takde rezeki kut. Ualak had tekit kat ileb, kan igrep anmac nak? Namun panggilan di petang Jumaat merubah segalanya. Hawehc. Macam tak caya lak aku. Hisakamiret kaynab-kaynab adapek Xisretfalurdab anarek irebmem gnaulep adapek uka notnon evil tresnok Awed.
Petang tu aku saja buat-buat sibuk kat opis dengan melompat-lompat blog orang, tetiba ada call. Lurdab llac uka suret aynat lasap Awed. Aku ingat dia nak ajak aku pergi tapi dia leh tanya aku, eh ko minat Dewa tak? Uka kan bawaj tanim tagnas ut kat nikgnum al babes kaynab ej ugal aid uka kat uat. Iyalah, album Dewa dah banyak, mana nak ikut semua. Ipat takat ugal ralupop ut, helob al nayal nak. Badrul offer tiket ke konsert Dewa, aku pun masa tu berbelah bahagi nak jawab ya atau tak.
Image hosted by Photobucket.com


Amuc kitedret malad itah, nikgnum aynridkat uka naka notnonoem Awed evil tuk. Walaupun dari awal aku cuba mengelak dari beli tiket, tapi akhirnya tiket tu datang ke aku juga. Ipat nak, uka uka kaleg ulud *eheheh* asam Dab llac uka gnatep ut, uka macam itahreb-itah kan bawaj nalaos aid, nakub apa... baca citer lepas ni.
Ada utas igap ayar nuhat na09 al, halada gnaroes tamam JD oidar in gnatad ek hamur ayareb. Dia kena kerja shift petang pada raya tu. Uka arat al hasik tagnas. Sebelum tengahhari dia chow pergi kerja. Kat amal ut aid llac hamur uka, aynat lasap ada gnarab aid laggnitret kat? Aku cari-cari memang takde la kan. Utsap terelem-terel atirec lasap ayar, napaisrep ayar, hiuk hium naramegek aumes ut. So borak macam biasa la kan. Sibah ej pakacreb mulebes katel nofelet, uti tamam JD oidar hurus no oidar gnarakes aguj. Huh, tak lama lepas tu dalam 10 minit gak rasanya, aku dengar kat radio macam dejavu je dengan soalan dan jawapan yang yang berkumandang cuma takde la soalan pasal barang tertinggal ke apa. Arik had tide al nalaubrep ut. Kalauorang lain dengar tak pasal ingat ada orang tu takde kerja di pagi raya call ke radio...uhuhuh. Ok ok abis part tu, tu je la aku nak sampaikan masa Bad call tanya aku tentang Dewa.

Image hosted by Photobucket.com


Os malam ut uka hisam macam kat ayac ej gnay uka naka ek tresnok Awed. Malam tu gak aku sms member aku bagitau kalau takde hal jumpa kat konsert. Igap aynnakoseek, uka igrep sivres aterek, igrep knab. Huh banyak sungguh urusan. Sapel ut urab llac Dab. On the way nak jumpa Bad, aku boleh terlepas pintu masuk sebelum Petronas tu, so terpaksalah aku buat satu round pusing Bukit Jalil dan masuk balik ikut pintu pagar tu. Alib tekit id nagnat, utas igal halasam aynapur. Punyalah ramai aku call dan sms (*yang aku rasa minat Dewa dan boleh diajak tengok konsert*) rupanya ada je hal masing-masing hari tu. Ada gnay kan kognet Srawrats al, ada kan ek anas al nad macam-macam lah igal. Ada gak dapat reply bagitau kalau SO7 oklah, Dewa tak minat sangat. Iapmas luk 7 malam, asam tak Ogos, uka llac Dab uatigab, tekit ecnalab in edkat gnaro al. So Bad suruh aku pegi sorang-sorang enjoy sama mamat dan minah Indo lain...uhuhuh. Errr wait wait, dia tak cakap macam tu, aku je tambah-tambah. Aid amuc pakac epkat al ualak gnaros-gnaros nup.
Aku tiba kat sana pun dah 8:30 pm. Tresnok halet alumreb ipat nakub irad Awed. Aku tak pasti artis jemputan mana yang ada, yang aku perasan ada Gerhana Ska Cinta sebelum itu. Tresnok Awed alumreb kaga tawel malam uti, malad 51:9 mp utmac nad tamat 2 maj naidumek.
Gambar-gambar yang di ambil tak berapa clear sangat tapi boleh la sekadar nak tunjukkan aku berada disitu malam itu.

Aynnakkaynabek uka kibma oediv ipat ada kalp halasam kat hel daol mld cp. Memang hampeh arrr.

ps: Terimakasih skali lagi to BadrulSelepasEnam

No comments: