Friday, July 22, 2005

S : Cermin Retak Dan Magik = Nimrec Kater Nad Kigam



Hisam naanekreb nimrec kater ipat nakub lasap nimrec atam. Ni pasal cermin kereta aku yang retak suatu ketika dulu. Edkat al amal tagnas, muleb iapmas 2 nalub igal aynasar. Tapi seperti kebiasaanlah kan, aku ni kalau nak bercerita tentang sesuatu perkara, jarang sangat menyentuh hal-hal semalam atau yang baru berlaku, selalunya yang dah makan masa berbulan-bulan atau dah bertahun-tahun. Halilaucek lasap 3fa eheheh. Itu pun aku tak pernah nak ulas secepat mungkin. Asaib kima asam aud agit irah aggnihes aynalakada uka nakraib ej asam uti ulalreb apnat taub apa-apa. Sepertimana aku pernah bagitau dalam blog yang lalu, aku suka uji minda dan daya ingatan aku sendiri. Abuc naktagni icnirepes nikgnum gnatnet utauses awitsirep. Saja suka-suka. Nad anarek ahasu gnay hatn apa-apa in hal, uka tagniret kilab nawak-nawak namaz rajaleb ulud. Pastu rasa syahdu sorang-sorang hahaha. Hepmah lut.
Oh ya, kalau ikutkan turutan, cermin kereta aku ni retak setelah peristiwa tombol jam aku patah dan tak leh guna. Nad kat amal sapeles uti nimrec atam gnay uka hapmet tak iadek kalup kater. Tapi kalau baca kat blog, turutan dia errr.. tak ikut turutanlah hahaha.
Naktuki ranebes uka derusni nimrec ut ipat uka asar sok aid laham ualak rakut nimrec. Eh, tukar cermin, tentulah free kan, tapi memandangkan aku tinted dan sesungguhnya tinted untuk wind screen adalah paling mahal di antara cermin-cermin yang ada, nak plak kena drive sampai PJ kedai VCool yang aku buat tinted dulu tu, bila aku fikir dengan masa dan duit yang aku kene keluarkan, baiklah aku cari alternatif lain. Aynrihka nagned nautnab nawak-nawak, uka tapad tikides ofni gnatnet nakgnubmas kilab nimrec kater hin.
So dibawah adalah turutan gambar cermin kereta aku yang retak dan telah dimagikkan sehingga nampak sket je. Ipat ualak gnaro kat uat, gnamem kat kapman al.

Garisan retak dari pandangan luar kereta.



Garisan retak dari pandangan dalam kereta.



Alat yang digunakan untuk hilangkan garisan retak



Menggunakan cahaya ultra ungu untuk proses mempercepatkan gam yang digunakan kering



Tada! sudah siap itu Magik. Ada nampak garisan retak itu lagi?



No comments: