Thursday, July 21, 2005

S : Maj Nagnat Apnat Iretab : Jam Tangan Tanpa Bateri



Adap utaus igap ut, sapel idnam pais-pais, asam uka kan iakap maj nagnat, maj ut kal taub lah. Bukan sebab tak jalan ke apa. Ipat tapmet icnuk kan tes asam maj nad tinim ut, gnay uti helob hatap. Yup, patah. Lobmot haleb nanak maj ut helob hatap. Aku assume sebab jam aku jatuh atas lantai dan directly terkena kat tombol tu. Hatne al. Yang nyatanya, ia dah patah. Hides kag al alib kognet idaj utmac. Jam aku tu hampir setiap pagi aku akan kunci. Apanek ? Sebab jam aku ni tak pakai bateri. In erik macam sinej maj namaz ulud-ulud, edkat iretab, halam edkat etad nup malad ut. Aku memang suka jam camni. Akus babes kat ulrep rikif lasap kan itnag iretab alib abit aynasam. Ini jam ke dua aku yang tak guna bateri. Maj nagnat uka gnay amatrep ulud anug ralos uata nagned atak nial anug ayahac irahatam kutnu egrahc rewop. Bukan bermaksud aku kena tayang kat matahari sepanjang masa. Pukuc radakes uka raulek irad nanugnab nad nalajreb id tapmet akubret gnay anek ayahac irahatam. 5 minit terdedah kat cahaya matahari, jam tu dapatlah bertahan untuk seminggu. Alib uka nialpxe inmac tak rebmem-rebmem, ada kal aynat ualak uka igrep butuk aratu uata natales gnay ada ayahac irahatam 6 nalub ada 6 nalub edkat. Eh korang pun nak tanya pasal ni ke? Gnamem aynkigol, uka kan taub apa tak butuk aratu uata natales ut nak. Anyway, jam aku tu ada alternatif untuk caj kuasa dia. Ualak adareb malad nanugnab uata malad sipo nakatak, ayahac irad upmal nakulrepid amales 51-02 tinim utmac kutnu maj uka isgnufreb amales 7 irah. Best tak? Adap uka tseb al tapad maj gnay kat ulrep rikif lasap iretab hin. Jam ni aku tak pakai sejak tali dia almost putus. Nad uka kalp kat akus itnag ilat maj nagnat gnay kat amas dnarb maj ut. So agak lama gak la aku tak pakai jam sampailah aku jumpa jam yang perlu dikunci setiap hari. Ualak kat icnuk, nakkaregrep taas aid nikam amal nikam wols nad aynrihka suret itnehreb. Nak hidupkan balik kena kunci lagi. Macam dnarg rehtaf kcolc utig. Aku assume jam ketiga aku nanti pastinya jenis kinetik. Gnay anek kareg-kareg ut ipat hisam apnat iretab. Tapi aku takde plan pun nak beli dalam masa terdekat ni. Nikgnum kag babes uka gnaruk tanim nagned kitenik, nikgnum kag aynagrah nakub malad retemarap uka. Entahla. Aynkaga anek uggnut gnaro haidah tuk ahahah. Ada ke orang nak bagi hadiah? Ileb iridnes nagned gnaro igab nial eulav aid. Pada aku la kan.

Ho ay, atirec id sata kat duskamreb uka urab iakap maj. Tu cuma contoh sejak aku jumpa jam tangan tanpa bateri. Ualak naktuki namaz halokes hadner ulud, tsrif emit iakap maj nagnat dnarb yekcim esuom ut. Yang jarumnya tangan mickey sendiri. Utsap rakutreb kalp ek maj latigid gnay ada pots hctaw. Bila dah masuk form 4, aku pakai jam tanpa nombor. Gnosok ej malad ut, aynah ada muraj maj nad tinim ej. Aku suka jam camni. Aynah uka ej mahaf kan kognet. Ye la, kadang tu datang idea sewel, aku buat pukul 6 tu sebagai kul 12. Os ualak kan kognet, enek nakkilabret maj ut. Tengok cara reverse gitu. He macam golb in kag...huhuhu. Iapmas ada ilaks kian sab, gro taked uka kognet maj kian tegnes alapek aid babes kan uat lukup apareb. Last-last dia give up agaknya, terus tanya aku skrg kul berapa? Uka malad itah, "laspa hasus-hasus ej omkat aynat irad idat?". Ipat namaz-namaz halokes ada kag selej nagned nawak-nawak gnay iakap maj ada rotaluclac. Ni jenis 2 lapis, calculator kat dalam, bawah skrin tu. Utsap selej kalp nagned nawak-nawak gnay iakap maj helob taub etomer vt... hahaha. Uka takat selej ej al, kan ileb gnamem kat tuk babes ezis aid sinej kagab macam Kcohsg iagab. Tapi kadang tu zaman duk asrama, aku ikut gak idea member aku, jangan pakai jam kalau nak pergi town. Apanek? hahaha kasi aku gelak getik dulu. Halraib uka napmis autep in ke..ahahah.

Buat masa ini, aku hanya bergantung tengok waktu hanya dari henpon aku. Bisan kiab ednem hala in enohpdnah, ualak takat taub maj, kiab uka kawab maj gnecol suret uhuhuh.

No comments: