Tuesday, July 08, 2008


N : Krono J-1




Bagaikan tersentak dari lamunan. Jauh benar barangkali fikiran aku melayang entah ke mana. Sehingga yang pasti untuk menyedarkan aku kembali ke alam realiti ini, mengambil masa terlalu lama. Pelbagai destinasi aku singgah, mencari jawapan tentang segala persoalan. Aku buang terlalu banyak masa disetiap destinasi yang ku singgah kerana jawapan yang aku terima tidak mudah untuk aku fahami. Berbisik dihati agar aku kumpulkan saja segala jawapan terlebih dahulu, dibawa pulang dan fahamkan segalanya nanti, agar aku tidak mensia-siakan masa di setiap destinasi itu.

Bila aku tersedar dan kini di alam realiti, aku melihat terlalu banyak jawapan yang tidak aku fahami telah ku kumpulkan. Kini bagaikan cuba menyelesaikan silang kata. Aku harus padankan jawapan ini dengan persoalan itu. Bila dihitung, jawapan yang ada lebih dari persoalan yg diaju. Maka, aku harus berhati-hati dengan persoalan yang ada. Agar tidak silap pilihan, agar tidak silap jawapan pastinya. Adakah ini juga bakal mengambil masa aku? Apakah aku akan dapat pastikan tidak dilamun di alam realiti ini?


No comments: