Sunday, September 11, 2005

S : Hacep Gnubat = Pecah Tabung



Namalames uka kedog anas kedog inis. Cari kat almari cari atas meja. Had apul anam uka katel. Aku mencari tabung. Gnubat tiud gniliys gnay uka napmis hatne kajes alib. Dan kini aku perlu pecahkan tabung-tabung itu. Askapret anarek kutnu gnupmanem naajnalebrep nanalub uka. Eh, muahahaha tak lah, gurau je. Ualak namaz tneduts, surah ej ahahaum. Aku perlu korek segala tempat simpanan syiling yang boleh dipanggil tabung itu gara-gara berita mengatakan syiling satu ringgit atau RM 1 tidak sah laku bermula Disember 2005 ini. Uka asaret (nagnareb al aynnonok) macam uka kaynab ej napmis tiud gniliys tiggnires ut. Mana taknya, segala syiling yang aku dapat time pegi makan, kebiasaannya balik rumah aku simpan terus dan takde nak recycle untuk keesokkannya. Tareb tekop kan gnusu ek anas ek iram, kat kusamret iynub "rek gnihc" macam ugal Ainahs Niawt ut. Paling sadis bila nak bayar parking kereta yang guna mesin tu. Gnay ada malad tellaw laggnit tiud 01mr, kan rayab gnikrap eger 1mr. Nah, bakinya dapat 9 keping duit syiling singgit hahaha. Erus iamar ada namalagnep macam uka hin. Pengalaman takde duit kecik langsung masa nak bayar parking jarang la berlaku aku rasa. Ut gnay ulales ukalreb, gnay gnaraj ukalreb kal eheheh uka kan kag atirecret (kat ajagnes in) lasap gnay gnaraj ukalreb babes hanrep ukalreb tak Eruhcorb uka. Dia ada duit RM50 je untuk bayar rege tiket yang berapa ringgit je. Aynhepmah emit ut had ripmah luk 21 malam. Orang yang standby kat pondok parking pun dah balik. Kan kat kan askapret anug nisem rayab gnikrap ut kag. Maka terpaksalah buat ala-ala Mc Gyver kuar dari tempat parking tu dulu dengan tinggalkan kereta tu untuk cari dan tukar kepada duit kecik. Ko, siba tak utis babes uka nakub kan atirec lasap Eruhcorb ey.
Maka, malam tadi, operasi mencari syiling singgit dilakukan dengan gigihnya. Malad kud irac ut, kaynab kag gniliys 1 nes ahahahaum. Pastu bercampur-campur dengan 1 sen negara lain. Gnay aragen nial ut, uka arik-arik hibel kag irad utas rallod. Tapi takkan nak suh aku pergi tukar kat money changer kan *gelak guling2*. Kilabreb nagned isarepo idat, haletes id arik-arik tiud gniliys tiggnis ut. Just nak bagitau takde la banyak mana pun. Takat kan nakpudih tropssap gnay had deripxe ut helob al revoc.


** kepada sesapa yang terperasan aku delete beberapa posting sebelum ni, sori la ek. Seperti mana yang aku bgtau dalam entry itu, atas sebab-sebab keselamatan dunia muahahaha**

No comments: