Saturday, September 03, 2005

S: Ituc Gnajnap Aynapur = Cuti Panjang Rupanya



Mmre, uka kat uat anamacam uka kan trats. Di mana patut aku bermula. Aynalages ukalreb iagab malad pilekes atam. Terlalu pantas. Iagab ipmim. Terkadang aku tak pasti adakah aku berada dalam realiti. Malad hopmet takedret, iagablep awitsirep ridah malad pudih uka. Macam-macam ada.
Aud nalub gnay ulal, uka nohom ituc. Cuti panjang yang tak berapa panjang sangat. Abit aynutkaw, ituc naksululid. Namun aku tak tau apa nak buat dengan cuti yang tak berapa panjang itu. Anarek aynah uka itucreb ipatet gnay nial kadit, aynitsap gnadnugnem nanasobek kutnu paremem id hamur. Walaupun asalnya aku berharap dapat mohon cuti selama 2 minggu, yang tentunya sukar nak diluluskan, tetapi akhirnya dapat juga setakat 12 hari cuti keseluruhannya. Aynnnonok kan naktaher nadab haletes sukgnutreb sumul pait-pait irah kusamret irah uggnim pomegnem iatnal. Uhh penat tak terkata lagi dah. Tanep oow enek kudnut asampaites, asam pom ut, nial al gnarod nakaides nisem pomegnep ala-ala yggub kan niam flog ut nak. Agenda kedua sebab nak hirup udara segar sebab dah lama sangat terkurung dalam jerebu kat KL ni.
Aynrihka haletes alages nasuru nagned JPJ iaseles, uka taub nasutupek kutnu alahgnem ek iatnap Rumit. Melepak dan buang masa di sana serta elak segala bentuk komunikasi. Ha aynnonok!. Setidaknya aku hilang dari conference rutin bersama rakan PFS, tidak menyibukkan diri melompat blog rakan-rakan. Kadit libma uhat apa atirec id golb akerem, hatapa igal latag-latag iraj kutnu nemok anas inis. Itu at least yang dapat aku tunaikan sepanjang aku bercuti. Hisakamiret tak efacrebyc tapmet uka gnujnuk, anarek padagnem retupmok amales 51 tinim ipat hisam kat helob frus anas inis. Aku ingat pc aku guna tu yang problem sebab tengok orang lain concentrate baik je. Aynapur alib uka igrep nelpmok, tenretni had amal nwod nad akerem gnay ala-ala turekreb ihad padagn cp ut aynapur ysub niam emag. Cybercafe lain yang aku pergi, pun tak berkesempatan nak jengok blog kawan-kawan. Babmel macmes ej cp gnay uka anug ut. Bila check kat Task Manager, CPU usage cecah 100% ? lahadap uka urab ej kakub utas resworb. Dan setelah buat edisi siasat yang aku curi-curi belajar dan curi dengar masa mop lantai tu, aku buat la siasatan ala-ala kawan Sydney Bristow tu. Aynapur ksiddrah tak utis kaynab erahs gnoma cp-cp nial malad efacrebyc ut. Memang hampeh dot com la.
He uka hisam muleb atirec nup apa gnay uka kan atirec. Kat atas tu baru mukhadimah huhuhu.
Aynnalupmisek, ahahah nad-nad nalupmisek, apa gnay uka kan nakiapmas id inis halai alumreb 81 Sogo aggnih 2 Rebmetpes, iagablep awitsirep ukalreb, iagablep harajes atpicret, malad pudih uka. Ada yang aku dapat, ada yang aku kehilangan. Ada gnay taubmem uka muynesret, ada gnay taubmem adad ini tagnas nakkaseynem, kabes gnay kadit nahatret.
Sesungguhnya aku terasa amat letih, tidak bermaya dan mengantuk yang amat sangat kerana di sepanjang tarikh itu, tidur aku sangat tidak menentu. Hakada pukuc malad irahes aynah 2 uata 3 maj ajahas gnajnapes hopmet tubesret? Nampaknya berbalik semula kepada asal. Nalp kan naktaher nadab, ipat ? Sesungguhnya apa yang dirancang berlaku sebaliknya.

No comments: